Studiile o demonstrează: mersul pe jos este bun pentru trup și suflet! Descoperă rapid cele 10 beneficii ale mersului pe jos.

Nu trebuie să petreceți ore la sală pentru a vedea efectele benefice ale activității fizice asupra corpului și asupra minții. Mersul regulat rapid vă va ajuta să vă mențineți în formă bună! Iată 10 beneficii ale mersului pe jos.

  1. Luptați împotriva daunelor cauzate de sedentarism

Cercetările publicate de Universitatea Indiana au constatat că trei sesiuni de mers rapid de cinci minute au contribuit la inversarea efectelor dăunătoare asupra arterelor și picioarelor apărute în urma șederii prea mult timp.

  1. Îmbunătățiți concentrația

Cercetătorii de la Universitatea East Anglia au analizat datele de la peste 18.000 de lucrători din Marea Britanie și au descoperit că oamenii care mergeau pe jos sau mergeau cu bicicleta la birou erau mai capabili să se concentreze la locul de muncă. Deci, dacă distanța o permite, lăsați cheile mașinii acasă!

  1. Scade riscul de diabet

Un alt beneficiu al mersului rapid este că poate reduce riscul de diabet de tip 2. Un studiu realizat de cercetătorii de la Harvard a constatat că acest tip de activitate fizică de intensitate moderată ar îmbunătăți sensibilitatea la insulină și, prin urmare, ar preveni dezvoltarea bolii. În plus, veți face sport (aproape) fără să vă dați seama!

  1. Beneficii comparabile cu cele ale alergării

Comparând rezultatele studiilor efectuate pe alergători, cercetătorii au descoperit că alergarea a redus riscul de hipertensiune cu 4,2%; riscul de hipercolesterolemie de 4,3%; iar riscul bolilor coronariene de 4,5%. Pentru practica mersului rapid, aceste cifre sunt respectiv 7,2%; 7% și 9,3%! Prin urmare, avantajele mersului pe jos ar fi comparabile (sau chiar mai mari) cu cele ale alergării.

  1. Lupta împotriva îmbătrânirii

Potrivit unui raport din Jurnalul Asociației Medicale Americane, persoanele cu vârste cuprinse între 70 și 80 de ani care merg și fac mișcare în mod regulat sunt mai puțin susceptibile de a dezvolta dizabilități decât cele care urmează cursuri regulate de sală de gimnastică.

  1. Creșteți fericirea și productivitatea la locul de muncă

Cercetările au arătat că mersul plin de viață este motivant pentru lucrătorii din birou. După primirea pedometrelor, mai mult de jumătate dintre subiecții studiați au parcurs mai mult de 10.000 de pași pe zi. Au raportat că sunt mai fericiți la locul de muncă și că fac mai multe lucruri în fiecare zi.

  1. Lupta împotriva cancerului de sân

Cercetările au arătat că femeile care merg aproximativ o oră pe săptămână, într-un ritm mediu de 2-3 km / h, au șanse mai mari de a combate cancerul de sân. Și cu cât este mai regulată practica mersului rapid (de mai multe ori pe săptămână, în același ritm), cu atât șansele lor cresc.

  1. Îmbunătățiți memoria

Un studiu efectuat pe mai mult de 1.700 de adulți cu vârsta peste 65 de ani a constatat că riscul de demență senilă a fost cu 40% mai mic la mersul obișnuit comparativ cu persoanele care nu au participat la activitate fizică.

  1. Stimulați creativitatea

Vrei să-ți stimulezi imaginația? Cercetători de încredere de la Universitatea Stanford spun că studenții care merg sunt mai creativi, fapt relevat prin testele folosite pentru a măsura gândirea creativă.

  1. Scade riscul de depresie

Ultimul beneficiu al mersului rapid și nu în ultimul rând: practica sa obișnuită ar trata depresia ușoară până la moderată. Deci, ce aștepți să îți pui adidași?

DAR tu, practici mersul activ?

 

 

 

Share

Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Go top